Vakok, gyengénlátók számára

Kedves Ügyfeleink!

Személyes ügyfélszolgálatunk a járványügyi veszélyhelyzet elmúltával július 1-től újra elérhető! Továbbra is lehetőség van a teljeskörű telefonos ügyintézésre is. Forduljon hozzánk bizalommal a +36 303440100 vagy a +36 14133480-as telefonszámon, vagy jöjjön hozzánk személyesen!

Kérdése van? Válaszolunk.

Utazzunk belföldön! A vidék legszebb kincsei

2020.07.23

Egyre inkább úgy tűnik, hogy az idei nyaralási szezon a belföldi utazásról fog szólni: itt az ideje, hogy felfedezzük Magyarország legszebb kincseit! Előző cikkünkben Budapest környéki bakancslistás úti célokat mutattunk, így ideje, hogy messzebb vándoroljunk.

Ilona-völgyi vízesés

Hazánk legmagasabb természetes vízesését egyszer mindenkinek látnia kell: Eger és Parádfürdő környéke egyébként is kiváló nyári úti cél, így bátran szánjunk rá egy hosszú hétvégét! A vízesést egy kellemes túrával közelíthetjük meg, az Ilona-patak mentén húzódó tanösvény pedig gondoskodik arról, hogy útközben ne csak a környezetben gyönyörködjünk, de tanuljunk is róla.

Folly Arborétum

A Balaton északi partján található arborétum alapítójáról, dr. Folly Gyuláról kapta a nevét, a pompás növénygyűjtemény pedig azóta is elkápráztatja a látogatókat. A Folly Arborétumban elsősorban fenyőféléket tekinthetünk meg, de ezeken kívül is több száz fában és cserjében gyönyörködhetünk – ha pedig elfáradtunk, zárjuk a kirándulást a helyi borászatban, és élvezzük a megérdemelt pihenést!

Gánti Bauxitföldtani Park

Életre szóló élményben lehet részünk, ha ellátogatunk a Budapest és Balaton között félúton elhelyezkedő Gánti Bauxitföldtani Parkba. Nehéz eldönteni, hogy vajon a Vadnyugathoz vagy a Marshoz hasonlít jobban a hangulata, azonban ha végigjárjuk a parkban található tanösvényt, bőven lesz időnk arra, hogy eldöntsük. Minden korosztály számára kihagyhatatlan helyszín!

Káli-medence

A Káli-medence a Balaton-felvidék ékszerdoboza: az idilli környezetben azonnal átadhatjuk magunkat a teljes kikapcsolódásnak. Már emiatt is adja magát, hogy szállást foglaljunk, és lassan, ráérősen fedezzük fel a kincseit: időzzünk el a gyönyörű templomromoknál, csodáljuk meg a panorámát, és ne hagyjuk ki az Emberi komédia névre keresztelt, látványos szoborcsoportot sem.

Belföldi nyaralás? Tudja biztonságban magát és családját: kössön utasbiztosítást egyszerűen, online a Netrisk.hu-n!

Tarcali Bányató

Tokajtól nem messze található a lenyűgözően türkizkék színű Tarcali Bányató, amelyben bár fürdeni tilos, már a látvány miatt is megéri, hogy ellátogassunk ide. A bányagödörből kialakult tó többféle útvonalon is megközelíthető, azonban mi azt ajánljuk, hogy minden irányból vessünk rá egy pillantást.

Megyer-hegyi Tengerszem

Bár nem valódi tengerszemről van szó, hanem egy bányatóról, a Megyer-hegyi Tengerszem értékéből ez semmit nem von le. Magyarország egyik legszebb látványában lehet részünk, ha elindulunk a Malomkő tanösvényen, és felfedezzük ezt a rejtett csodát – szerencsére az útvonal kezdő túrázók számára is tökéletes célpont, így bátran induljunk útnak!

Orfűi Medvehagyma Ház

Ha belföldön szeretnénk utazni, mindenképpen érdemes ellátogatni Orfűre, és ha már ott járunk, ne hagyjuk ki a Medvehagyma Házat, amely hazánk egyik legizgalmasabb ökoturisztikai célpontja. A látogatóközpont kicsik és nagyok számára is izgalmas módon mutatja be a Nyugat-Mecsek és környékének ökológiai értékeit, az ízléses épület pedig önmagában is kiváló látványosság.

Sümegi Vár

Ha visszautaznánk az időben, vagy érdeklődünk a történelem iránt, a Sümegi Vár rengeteg kalandot tartogat. A 13. században épült vár aljában egy történelmi élményparkot találunk, ahol megismerkedhetünk egy középkori vár mindennapjaival, a hadigép-kiállítás pedig a korabeli fegyverek rajongóit ejti rabul.

Tiszadobi Andrássy-kastély

Ha ellátogatunk a Tiszadobon található Andrássy-kastélyba, egy valódi tündérmesében találhatjuk magunkat. A romantikus stílusban épült kastély, a hozzá tartozó, rendezett angolkert, valamint a lenyűgöző labirintus minden korosztályt elvarázsol, így kis hercegnőknek és Disney-rajzfilmeken cseperedett felnőtteknek is kihagyhatatlan úti cél.

Tapolcai Tavasbarlang

Bár a Tapolcán található Tavasbarlang meglehetősen ismert úti cél, azoknak, akiknek eddig valamiért kimaradt az életükből, idén feltétlenül be kell pótolniuk. Sehol a világon nincs még egy ilyen kiterjedt, csónakázható barlangrendszer, így ha egy rövid időre magunk mögött hagynánk a nyári hőséget, keressünk menedéket az egész évben kellemesen hűvös Tavasbarlangban.

Hasznosnak tartja ezt a cikket?