Kérdése van? Válaszolunk.

Témáink

A Netrisk.hu statisztikái szerint az ügyfeleknek immár 16 százaléka az utazás napján vásárolja meg utasbiztosítását. Számukra fontos tudnivaló, hogy a biztosítási fedezet csakis az adott nap hátralévő részére vonatkozik. Az utazási főszezon kezdete előtt a Netrisk.hu közzétette, hogy az előző évben a Mapfre, a Vienna Life és az Aegon biztosítók utasbiztosítási termékei kapták a legkedvezőbb értékelést az ügyfelektől.

Az EB-re utazás előtt is érdemes letölteni az ingyenesen és internetkapcsolat nélkül használható "ECC-Net: Travel" mobil alkalmazást, amely a külföldön bennünket megillető jogok érvényesítéséhez nyújt segítséget.

Az Európai Fogyasztói Központ fogyasztóvédelmi tanácsok a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók számára címmel adott ki tájékoztatót.

Évente több millió magyar utazik külföldre, azonban piaci adatok szerint csak minden harmadik utas gondoskodik biztosításról. A kényelmesen, akár néhány perc alatt interneten is megköthető utasbiztosítások ugyanakkor jelentős költségektől kímélhetik meg a külföldre utazókat baleset, betegség vagy poggyászkár esetén. Érdemes körültekintően választani, mivel a fedezetek köre és mértéke jelentősen eltérhet az egyes termékeknél.

Piaci becslések szerint az évente külföldre utazó több millió magyar közül csak minden harmadik köt utasbiztosítási szerződést. Ez annak ellenére így van , hogy egy átlagos európai nyaralásra – az utazás árának töredékéért – már napi pár száz forintért található biztosítás, de a magasabb összegű szolgáltatást nyújtó ajánlatok is elérhetőek jellemzően ezer forint alatt.

A 2016. június 10- e és július 10- e között Franciaországban megrendezendő labdarúgó Európa Bajnokság idején a Magyar Konzuli Szolgálat helyszíni és mobil konzuli jelenlétet biztosít, elsősorban az alábbi esetekben nyújtandó segítség céljából:

1. úti okmány (lehetőség szerint azonnal a helyszínen történő) pótlása,

Az utóbbi időszak nemzetközi eseményei miatt egyre több utazni vágyó ügyfél teszi fel a kérdést, hogy egy esetleges terrorcselekmény esetén fizet-e a biztosító a megvásárolt utasbiztosítás alapján. A biztosítási feltételek szerint nem. Van azonban két kivétel.

Nyári szezonban, amikor rengeteg ember utazik, megugrik a poggyászkárok száma. Jellemzően repülős utak esetén fordulnak elő, de autós utazás esetén is érhet bennünket veszteség poggyászunkat illetően. Összefoglaljuk, hogyan segíthet ilyen esetekben egy utasbiztosítás, és mit kell tennünk.

Előfordul, hogy a légitársaság rossz gépbe vagy egyáltalán nem pakolja be a poggyászt, így esetenként 1-2 napig is nélkülöznünk kell poggyászunkat, ami szükségessé teszi bizonyos használati cikkek (pl. ruha, cipő, tisztálkodási cikkek) beszerzését. Ebben a helyzetben azok az utasbiztosítási termékek jelentenek segítséget, amelyek tartalmaznak poggyászkésedelem szolgáltatást, ugyanis a késedelem miatt szükségessé vált cikkek vásárlási összegét, részben vagy egészben ennek terhére lehet megtéríttetni a biztosítóval. Egyes biztosítók csak a legszükségesebb használati cikkek térítését vállalják, más a késedelmes poggyászkiadással összefüggően felmerült szükséges költségeket is téríti, értendő ez alatt pl. a várakozás során felmerülő ellátás, elszállásolás, vagy szükséges szállítás, esetleg tisztító költségei is.

Minden utazó és utazás más. Valaki csak a külföldi egészségügyi ellátás költségei miatt aggódik, más biztonságban szeretné érezni magával vitt értékeit is. Valaki repülővel indul útnak, és szeretne felkészülni egy esetleges járat- vagy poggyászkésére, más az autójára erősített tetőboxból történő lopástól tart. Különböző utazók, eltérő igények.

Az év első öt hónapjában naponta egy főre átlagosan 580 forintért kötöttek utasbiztosítást a külföldre készülő ügyfelek; ez az összeg lényegében megegyezik a tavalyi hasonló időszak adataival. A legnagyobb online biztosításközvetítő portálon a netes kötések 56 százaléka az utazást megelőző napon, vagy az utazás napján született, közel egyharmaduk 4, illetve 8 napos időszakra szól. A kötések közel 90 százaléka európai utakra szól, melyeknek a felét autóval, harmadát repülőgéppel teszik meg a szerződők.

A www.netrisk.hu olyan biztosítási szerződések értékesítését végző internetes összehasonlító felület, amely a szerződések összehasonlításán túl az ügyfél által kiválasztott biztosítási szerződés megkötésének kezdeményezésére is alkalmas. Az oldalon kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb), autós kiegészítő biztosítás, casco (személygépjárműre és tehergépjárműre 3,5 tonna össztömegig), lakásbiztosítás, utasbiztosítás és útlemondási biztosítás köthető. Tájékoztatjuk, hogy az összehasonlító funkció nem alkalmas az összetett, bonyolult vagy az átlagostól eltérő egyedi kockázatokat lefedő biztosítási fedezetek és szolgáltatások ajánlására. Az oldal a kgfb termék kivételével nem hasonlítja össze a piacon elérhető összes biztosítási szerződést. Egyedi igényekre, kockázatokra irányuló biztosításokkal kapcsolatban kérjük keresse telefonos ügyfélszolgálatunkat. Vállalkozói vagyon-, felelősség- és csoportos biztosításokra vonatkozó igényét a Netrisk Agent szolgáltatásunk keretében online is jelezheti.

A www.netrisk.hu weboldalt a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. (rövidített neve: Netrisk.hu Zrt.) üzemelteti, független biztosításközvetítői tevékenységért maga felel, az esetlegesen okozott kárért vagy sérelemdíjért szakmai felelősségbiztosítója, a Generali Biztosító Zrt. áll helyt. Az üzemeltetőről további információt a Rólunk menüpontban talál. A weboldal használatával Ön elfogadja a Felhasználási Feltételekben foglalt valamennyi feltételt.

A www.netrisk.hu oldalon az üzemeltető a biztosításközvetítésen túl egyéb más tevékenységet (pénzügyi szolgáltatások hirdetése, pénzpiaci többes ügynöki tevékenység, távközlési szolgáltatások közvetítése) is végez.