Vakok, gyengénlátók számára

Gyakori hibák, amiket kezdő utazóként elkövetünk

2022.05.06

Korábban nem volt lehetőségünk arra, hogy utazással töltsünk el egy kis időt, de most lehetővé teszik a körülményeink, hogy ezen változtassunk? Kezdő utazóként rengeteg új információval és szokatlan szituációval találhatjuk szembe magunkat, főleg, ha magunk szervezzük az utazást. Ilyenkor megeshet, hogy elkövetünk néhány hibát, ami a tapasztalat hiányából fakad – cikkünkben segítünk ezek elkerülésében.

Nem merjük a kezünkbe venni az irányítást

Még kezdő utazóként sem praktikus elcsábulnunk, és csoportos utazásra befizetni magunkat egy utazási iroda valamelyik ajánlatára, hiszen így számos izgalmas pillanatról maradunk le. Vessük bele magunkat a tervezésbe: az internet bugyraiban minden megtalálható ahhoz, hogy sikeresen leszervezzünk magunknak egy utazást. Könnyedén megtalálhatjuk a pénztárcánknak megfelelő úti célokat, a jó ár-érték arányú repülőjegyekről, szállásokról és látnivalók belépőjegyeiről nem is beszélve.

Kössön utasbiztosítást még indulás előtt: kalkuláció egyszerűen, online a Netrisk.hu-n

Minden lépésünket megtervezzük

Az egyik legnagyobb hiba, amit kezdő, de akár haladó utazóként is elkövethetünk, az, ha annyira belemerülünk a tervezgetésbe, hogy végül minden percünket előre beosztjuk. Félreértés ne essék, szükséges, hogy megtervezzük az utazást, de vigyünk egy kis spontaneitást is a dologba. Kószáljunk az ismeretlen utcákon, szálljunk le a villamosról egy véletlenszerűen kiválasztott megállóban, térjünk be a helyi üzletekbe. A túlzott tervezés azért sem megoldás, mert szinte biztos, hogy semmi sem úgy alakul majd, ahogy elképzeltük. Viszont, ha nyitottak vagyunk az új élményekre és a váratlan helyzetekre, akkor a spontán élményeknek hála szuper emlékekkel térhetünk haza.

Csak turistalátványosságokat célzunk meg

Ez szorosan kapcsolódik az előző ponthoz: ha csak a népszerű turistacélpontokat célozzuk meg, nem kapunk igazán autentikus képet az úti célunkról. Kérdezzünk meg helyieket, például a szállásadónkat, hogy ő hova szokott járni, ha kikapcsolódásra vágyik, vagy épp enne valami finomságot a helyi konyha kínálatából. Így olyan tapasztalatokat szerezhetünk úti célunk kultúrájáról, amelyben nem minden turistának van része.

Nem viszünk magunkkal elég költőpénzt

Alapos kutatómunkával könnyedén felmérhetjük, hogy mennyi költőpénzre van szükségünk. Számoljuk össze, hogy előreláthatólag hány látványosságot fogunk megnézni, és azok milyen belépőárakkal várják a turistákat. Ha nem jár semmilyen ellátás szálláshelyünkön, akkor fontos, hogy az étkezési költségekkel is számoljunk. Továbbá vegyük figyelembe, hogy a saját autónkkal közlekedünk-e, esetleg bérléssel oldjuk meg a helyi utazást, vagy a tömegközlekedést választjuk, hiszen ezt is bele kell kalkulálnunk a napi kiadásokba. Mindig legyen nálunk készpénz is, ne csak bankkártya, így biztosan nem érnek minket kellemetlen meglepetések.

Nem alkalmazkodunk a megváltozott szabályokhoz

Nagyot fordult velünk a világ, amikor 2020-ban kitört a koronavírus-járvány, és hosszú ideig egyáltalán nem tudtunk utazni a megszokott módon sem külföldön, sem belföldön. Bár mára számos ország feloldotta a járványügyi korlátozásokat, minden esetben utána kell járnunk, hogy mi vonatkozik úti célunkra ebben a tekintetben. Kellemetlenség érhet minket egyes országhatárokon, ha nincs nálunk védettségi igazolvány, nem végeztük el a regisztrációt, vagy nem rendelkezünk negatív teszttel, ahol szükséges. Ha repülős külföldi kiruccanást tervezünk, célszerű olyan szolgáltatást vásárolnunk a jegy mellé, ami tartalmazza, hogy átfoglalhassuk a jegyet, hiszen bármikor lebetegedhetünk, vagy ha időközben változnak az utazási szabályok, akkor dönthetünk úgy, hogy máskor kelünk útra.

Nem készülünk a váratlan helyzetekre

Nemcsak COVID-szempontok miatt, hanem általánosságban is praktikus, ha van nálunk egy kis neszesszer néhány fontos gyógyszerrel, kézfertőtlenítővel, nedves törlőkendővel felszerelve. Ha van valamilyen meglévő betegségünk – például asztma –, akkor az ennek kezelésére szolgáló gyógyszert semmiképp se hagyjuk ki a csomagból. Emellett legyen nálunk ragtapasz, valamint rovarcsípés kezelésére alkalmas gél és fájdalomcsillapító.

Nem gondolunk az utasbiztosításra

Lássuk be, ha magával ragad minket az utazásszervezés, kezdő kalandorként nem az utasbiztosítás lesz az első, ami eszükbe jut tervezgetés közben – már ha egyáltalán eszünkbe jut indulás előtt. Ennek ellenére rendkívül fontos, hogy biztosítás nélkül ne induljunk útnak. Ha külföldön balesetet szenvedünk, vagy más miatt szorulunk egészségügyi ellátásra, netán poggyászunkat éri kár, a biztosítás kihúzhat minket a bajból. Biztosításkötésnél vegyük figyelembe, hogy milyen céllal utazunk, ugyanis a városnézéshez, sportoláshoz, tengerparti pihenéshez vagy belföldi utazáshoz nem ugyanolyan kondíciókkal rendelkező utasbiztosítás társul. Ügyeljünk rá, hogy az igényeinkhez legközelebb álló biztosítást válasszuk – ehhez jól jön egy utasbiztosítás kalkulátor, amellyel több különböző ajánlatot hasonlíthatunk össze az utazás célja, módja és a saját szempontjaink alapján, sőt, a kiválasztott biztosítást azonnal meg is köthetjük!

Hasznosnak tartja ezt a cikket?