Vakok, gyengénlátók számára

8 úti cél a természet kedvelőinek

2022.08.30

Vannak, akik a pezsgő városi környezetet kedvelik utazáskor, mások pedig pont a mindennapok nyüzsgése elől szeretnének elvonulni. Cikkünkben ezúttal a természetkedvelőknek készültünk 8 úti céllal, ahol lenyűgöző természeti kincseket, és végtelen nyugalmat találunk – ezeket nem csak a túrázás szerelmeseinek érdemes fontolóra venniük!

1. Azori-szigetek, Portugália

Nem is kérdés, hogy a listánk első helyén a pompás Azori-szigetek áll, amely csodás természeti értékeivel lenyűgözi az odalátogatókat. A Lisszabontól 1500 kilométerre fekvő szigetcsoport összesen 9 lakott szigetből áll, amelyek bebarangolására több hetet is érdemes szánni. Természetesen dönthetünk úgy is, hogy csak egy-két szigetet látogatunk meg, ebben az esetben azonban semmiképp se hagyjuk ki Florest, amelynek már a neve is beszédes: itt aztán tényleg az Édenkertben érezhetjük magunkat. A változatos természeti kincsek, a zöldellő panoráma és a rengeteg vízesés olyan élményt nyújt, amelyre mindig emlékezni fogunk.

Utasbiztosítás természetbúvárkodáshoz is: kalkuláljon és kösse meg az igényeire szabott biztosítást a Netrisk.hu-n!

2. Snæfellsnes-félsziget, Izland

Izland igazán különleges úti cél, ahol igazán egyik várossal vagy térséggel sem tévedhetünk nagyot – a természet kedvelőinek azonban ideális célpont a Snæfellsnes-félsziget. Itt találjuk a Snæfellsjökull Nemzeti Parkot, amelynek területén egy 700 ezer éves rétegvulkán is elhelyezkedik, azonban természetesen nem ez az egyetlen különlegesség, amivel találkozhatunk: vízesések, különböző sziklaképződmények és fantasztikus partszakaszok is kihagyhatatlanná teszik ezt a helyszínt.

3. Luzern, Svájc

A Luzerni-tó partján fekvő svájci várost a világ legszebb úti céljai között tartják számon, népszerűsége pedig vélhetően abban rejlik, hogy itt a városnézés, a wellness, a téli sportok, a kultúra és a természet szerelmesei is megtalálják a számításukat. Svájc fantasztikus hegyeit azoknak sem szabad kihagyniuk, akik nem rajonganak a túrázásért, Luzernben pedig nincs hiány magaslati kalandokból: itt található a Titlis-hegy, ahova lenyűgöző, a világon egyedülálló forgókabinos felvonó viszi fel a látogatókat. A pompás, hófödte hegyek és a Titlis-gleccser életre szóló látványt nyújtanak, ezért ne hagyjuk ki, ha Svájcba látogatunk!

4. Plitvicei-tavak, Horvátország

A Plitvicei-tavakat valószínűleg senkinek sem kell bemutatnunk, hiszen a Horvátországban található desztináció magyar turisták ezreit vonzza évente. Ez persze nem meglepő: az UNESCO Világörökség részét képező Plitvicei-tavak Nemzeti Park Horvátország egyik legismertebb célpontja. A 16 tóból álló terület bármely évszakban tökéletes kikapcsolódást nyújt: míg ősszel a változó természet színeivel nyűgözi le a látogatókat, télen a fagyos, jeges csodavilágtól akad el a szavunk.

5. Moher-sziklák, Írország

Írország igazán jó választás, ha szeretjük a végtelen, zöld területeket, a Moher-sziklákat pedig semmiképp sem szabad kihagynunk, ha ide tervezzük az utazásunkat. A 8 kilométer hosszan húzódó, 214 méter magas, meredek sziklafalak már-már tekintélyt parancsolóan tornyosulnak az Atlanti-óceán fölé, így nem csoda, hogy már számos népszerű film díszletéül szolgáltak: láthattuk például a Harry Potter-sorozat egy részében is. A sziklák minden napszakban és évszakban fantasztikus látványt nyújtanak, ezért bármikor is járunk erre, nem fogunk csalódni.

6. Durmitor Nemzeti Park, Montenegró

Nem kell a világ másik felére utaznunk ahhoz, hogy lenyűgöző tájakon járjunk: a montenegrói Durmitor-hegységnél elhelyezkedő nemzeti parkot gleccserek és folyók formálták, különleges, érintetlen világát pedig egyre többen fedezik fel. A vadregényes, egyszerre zöld és sziklás környezet sok helyszínen szinte mesébe illő, ezért ha egy felejthetetlen utazásra vágyunk Budapesttől alig tízórányira, irány Montenegró!

7. Tátrai Nemzeti Park, Lengyelország

Szintén elérhető távolságra találjuk a lengyel Tátrai Nemzeti Parkot, ahol ugyancsak élvezhetjük az érintetlen természet valamennyi előnyét. A fantasztikus hegyi levegő, a pompás szurdokok, tavak és vízesések, valamint a változatos növényvilág garantáltan eltereli a gondolatainkat a hétköznapokról, az összesen 240 kilométer hosszú turistaösvényen pedig mindenki megtalálja a saját edzettségéhez és igényeihez illő szakaszt.

8. Isle of Skye, Skócia

Skye szigete, vagy csak egyszerűen Skye Skócia egyik legnépszerűbb célpontja, amit bizonyára azonnal megértünk, amint megpillantjuk: a felhők szigetének is nevezett helyszínen szinte eggyé válhatunk a természettel. Itt tényleg egyedülálló kalandokban lehet részünk: a környék élővilágának részei a vidrák, a fókák, a bálnák és a delfinek is, de akár különböző dinoszaurusz-fosszíliákat is megtekinthetünk itt. Ha egy igazi, nyugodt, tündérmesébe illő helyszínre vágyunk, irány Skócia!

Hasznosnak tartja ezt a cikket?