Kötelező biztosítás párhuzamos üzemeltetés esetén: ezt érdemes tudni

2020. február 3.

Kis illemhatározó világutazóknak: ezekre figyeljünk, ha külföldre látogatunk!

Egy külföldi utazás alkalmával bizonyára alig várjuk, hogy megismerkedjünk az adott ország kultúrájával és gasztronómiájával – vannak azonban olyan, gyakran meglepő illemszabályok, melyek betartásával az utazásunk nemcsak számunkra, de a vendéglátóink számára is kellemesen telik majd. Nézzünk néhány példát!

Németország

Miközben Magyarországon ferde szemmel nézünk azokra, akik sörrel koccintanak, Németországban szinte elvárt, hogy egy hangos „Prost!” kíséretében összekoccintsuk a söröskorsóinkat. Fontos, hogy ha bármilyen itallal koccintunk Németországban, feltétlenül tartsuk a szemkontaktust a partnerünkkel, a német babona szerint ugyanis ha megszakad a szemkontaktus, hét év sikertelen szerelmi élet vár ránk.

Thaiföld

Ha gyakran azon kapjuk magunkat, hogy a kedvenc dalunkat fütyörésszük, még azelőtt szokjunk le erről a szokásunkról, hogy Thaiföldre utaznánk. A fütyörészést itt ugyanis – főleg, ha éjszaka tesszük – a balszerencsével azonosítják.

Kenya

Bár természetes, hogy külföldi utazásainkat szeretnénk minél több fotón megörökíteni, jó, ha tudjuk, hogy Kenyában egy fényképnek akár börtönbüntetés is lehet a vége. Ebben az országban ugyanis szigorúan tilos az úgynevezett „védett épületek” fotózása, de a legtöbb esetben azt is helytelenítik, ha az utcán készítünk néhány képet. Ha átutazóban járnánk Kenyában, jusson eszünkbe, hogy a kenyai repülőterek fotózása is tilos!

Kalandok külföldön? Utasbiztosítás nélkül ne induljon útnak: online kalkuláció és szerződéskötés a Netrisk.hu-n

Kína

Ha Kínában járunk, ne lepődjünk meg, ha a megszokottnál több embert látunk kézen fogva sétálni – az európai szokásokkal ellentétben itt azonban nem a szerelmespárok, hanem a barátok és hozzátartozók fejezik ki így a kötődésüket. Amennyiben elégedettek voltunk egy étteremmel Kínában, ne kezdjünk el azonnal pedáns módon összepakolni magunk után: az asztalon hagyott rendetlenség annak a jele, hogy jól éreztük magunkat, és ugyanez vonatkozik a tányéron hagyott ételmaradékra is – ezzel ugyanis azt üzenjük a vendéglátónak, hogy elegendő ételt biztosított nekünk, és nem maradtunk éhesek.

Japán

A nyüzsgő japán nagyvárosokban meglepő lehet, hogy a helyiek nem rajonganak a közterületeken és tömegközlekedési eszközökön való étkezésért. Ha étteremben vagy vendégeknél eszünk, az itthon udvariatlannak tartott szürcsöléssel Japánban az elismerésünket fejezhetjük ki. Az evőpálcikákkal viszont óvatosan bánjunk: a pálcikák keresztezése, lenyalása udvariatlanságnak számít, és arra is ügyeljünk, hogy ne hagyjuk a pálcákat két falat között az ételben.

India

Indiában, valamint a Közel-Kelet és Afrika nagy részén a bal kézzel való étkezést helytelenítik, ez alól pedig sajnos az sem kivétel, ha valaki balkezes. Ügyeljünk arra, hogy étkezés közben csak a jobb kezünket használjuk, a bal kezünkkel pedig legfeljebb az étkészlethez érjünk.

Chile, Brazília

Ha Dél-Amerika felé vesszük az irányt, nemcsak a bal kezünket nem ajánlott evésre használni – Chilében és Brazíliában ugyanis a kézzel való étkezés udvariatlanságnak számít. Amennyiben olyan étellel találkozunk, amit nem tudunk evőeszközzel megragadni, használjunk szalvétát.

Olaszország

Sokan kifejezetten a gasztronómia kedvéért látogatnak Olaszországba, egy kiadós ebéd után pedig szinte adja magát, hogy ráérősen elkortyolgassunk egy csésze kávét. Ilyenkor azonban eszünkbe se jusson cappuccinót rendelni: az olaszok úgy tartják, hogy a tej alapú italok ártanak az emésztésnek, így el sem tudják képzelni, miért akarna bárki étkezés után lattét vagy cappuccinót inni. Vegyük inkább át a hamisítatlan olasz életérzést, és gurítsunk le egy espressót!

Portugália

Kevés jobb úti célt tudunk elképzelni egy pár napos külföldi kiruccanáshoz Portugáliánál – egy ebéd vagy vacsora alkalmával azonban semmiképp se kérjünk sót vagy borsot az asztalunkra. A portugál szokások szerint ezzel azt az üzenetet közvetítjük a szakácsnak, hogy nem végezte jól a dolgát, így könnyedén megsérthetjük a vendéglátónkat.