Hamarosan véget ér a márciusi lakásbiztosítási kampány. Ne hagyja elúszni a jó ajánlatokat!

Nap

Óra

Perc

Másodperc

Kötelező biztosítás párhuzamos üzemeltetés esetén: ezt érdemes tudni

2021. július 1.

Kalandra fel! 5 bakancslistás látnivaló Bled környékén

Nem kell messzire utaznunk ahhoz, hogy egy teljesen más világba csöppenjünk: Bled és környéke már-már meseszerű környezettel várja a kikapcsolódni vágyókat. Aki egyszer arra jár, soha nem felejti el a mámorítóan kék vizet, a hegyek fantasztikus látványát és a térség egyedülálló hangulatát – cikkünkben 5 felejthetetlen úti célt mutatunk Bledben és környékén!

Bled-sziget

Ha Szlovéniában járunk, nem szabad kihagyni a tündérmesébe illő Bled-szigetet, amelynél romantikusabb helyszínt keresve sem találnánk. Az aprócska szigetet csónakkal vagy a gondola szlovén megfelelőjével, a pletnával közelíthetjük meg, a tavon átkelve pedig rögtön egy impozáns lépcső alján találjuk magunkat. A 99 fokból álló lépcső a Nagyboldogasszony-templomba vezet: a helyi szokás úgy tartja, hogy ha a vőlegény felcipeli itt a menyasszonyát, hosszú, boldog házasság lesz a jutalmuk. Ha áthajóztunk a szigetre, feltétlenül nézzük meg a harangtornyot is, sőt, akár a kívánság harangját is megkongathatjuk – arra azonban készüljünk fel, hogy a haranghoz hosszú sor vezethet, ugyanis általában minden erre járó szeretné bebiztosítani a szerencséjét.

Nyaralás Szlovéniában? Indulás előtt feltétlenül kössön utasbiztosítást! Kalkuláció és biztosításkötés egy helyen

Bledi vár

Bled egyik legnépszerűbb látványossága a több mint ezer éve épült vár, amelyet közvetlenül a Bledi-tó partján találunk meg. A vár több mint száz méteres sziklákra épülve magasodik a város fölé, így kiadós túrára kell számítanunk, ha gyalog közelítenénk meg – ha korábban már kifáradtunk a lépcsőzésben, szerencsére autóval és taxival is feljuthatunk. A vár külső és belső egységeiben akár egy egész napot is eltölthetünk, hiszen találunk itt múzeumot, éttermet, nyomdát, de még füvészkertet is – ha mindezt végigjártuk, feltétlenül szenteljünk néhány percet a panorámának is, hiszen a várból lélegzetelállító kilátás nyílik a tóra és a szigetre.

A Hotel Park cukrászdája

A Bledi-tó térségének egyik különlegessége az itthon is ismert krémes, azaz a kremna rezina. Bár a tó környékén szinte valamennyi kávézóban és cukrászdában megkóstolhatjuk ezt a különlegességet, érdemes útba ejteni a Hotel Park cukrászdáját, ugyanis innen indult hódító útjára ez a mesés sütemény. Érdekesség, hogy a recept a magyar krémes átalakításával nyerte el végleges receptúráját, és a legtöbb helyen ma is változatlan összetétellel, minőségi tej, tojás, tejszín és vanília felhasználásával készül.

Vintgar-szurdok

A természet szerelmeseinek kihagyhatatlan élmény a Bled közelében található, 1,6 kilométer hosszú Vintgar-szurdok. A Radovna folyó vájta szurdok lenyűgöző látványt, a nyári hőségben pedig kellemes, hűs klímát nyújt a látogatóknak, emiatt igen népszerű úti célnak számít, amit a tömeg miatt érdemes inkább hétköznap meglátogatni. Ha teljesítettük a túrát, a 13 méter magas Šum-vízesés pompás látványa lesz a jutalmunk, amely Szlovénia legnagyobb vízesése. A függőjárdáknak köszönhetően viszonylag könnyen bejárható a terület, de a biztonság kedvéért érdemes jól tapadó cipőben útnak indulni, és jó, ha van nálunk egy plusz réteg ruha is. A szurdok nyitvatartását az időjáráshoz igazítják, így indulás előtt feltétlenül ellenőrizzük, hogy szabad-e a belépés, főleg, ha az őszi hónapokban utaznánk.

Triglav Nemzeti Park

A szurdoktól könnyen és gyorsan megközelíthető a mesés Triglav Nemzeti Park, amely a Júliai-Alpokban terül el, mérete pedig jelentős: az ország területének 4 százalékát foglalja el. Ha szeretünk túrázni, érdemes több napot is a nemzeti parknak szentelni, ugyanis számos látványos túraútvonal közül választhatunk, melyek között nehéz dönteni. A nemzeti park területén többféle szállást is találunk, így testközelből élvezhetjük az érintetlen természetet, és akár olyan állatokkal is találkozhatunk, mint a szirti sas, a hiúz, a mormota vagy a borz. Ha erre járunk, ne hagyjuk ki a smaragdzöld Isonzó folyó partján futó, kb. 15 kilométer hosszú Soča-utat, amely a gyakorlott túrázók számára felejthetetlen élmény lesz!

Figyelem! Indulás előtt feltétlenül ellenőrizzük az úti célunkra vonatkozó aktuális beutazási és járványügyi szabályokat!