Vakok, gyengénlátók számára

Kedves Ügyfeleink!

A járványhelyzetre való tekintettel személyes ügyfélszolgálatunk működését ideiglenesen felfüggesztettük. Telefonon keresztül lehetőség van teljeskörű ügyintézésre, forduljon hozzánk bizalommal a +36-1-413-3480 vagy a +36-30-344-0100 telefonszámon!

Kérdése van? Válaszolunk.

Beázott a társasházi lakás? Mutatjuk, mit tegyen!

2020.02.06

Ha társasházban élünk, kevés kellemetlenebb eset érhet minket a beázásnál, történjen az egy elpattant cső, vagy akár egy gyanútlan szomszéd miatt. Mai cikkünkben abban nyújtunk segítséget, hogy mit tegyünk, ha beázást tapasztalunk!

1. Mérje fel a kár mértékét, és keresse meg a forrást!

Nagyon kellemetlen arra hazaérni, hogy a lakásunk beázott, azonban természetesen beázás és beázás között is van különbség. Első lépésben tehát mindig határozzuk meg a kár mértékét, és soroljuk be egy ötös skálán – adjunk egy pontot, ha a gond csak esztétikai problémát okoz, ötöt pedig akkor, ha a víz az észlelés pillanatában is folyik. Minél magasabb pontszámot adtunk a kárra, annál sürgősebb, hogy megtaláljuk annak a forrását, és megpróbáljuk elhárítani a hibát. A baj forrása gyakran teljesen egyértelmű: egy mosógépből vagy mosogatógépből áramló víz könnyedén felismerhető, azonban számos olyan eset fordul elő, amikor nem tudjuk meghatározni, honnan jön a víz. Mindig vegyük számításba, hogy alattunk, felettünk és mellettünk vannak-e lakások, és lehet-e az a beázás forrása, a legfelső szinten pedig feltétlenül gondoljunk a tetőre, vagy akár egy lyukas vagy eltömődött ereszcsatornára is.

2. Hárítsa el a közvetlen veszélyt!

Amennyiben intenzív beázással van dolgunk, az első és legfontosabb, hogy elhárítsuk a közvetlen veszélyt, és megelőzzük a további károkat. Ennek fontos része, hogy amennyiben a víz megállíthatatlanul áramlik, azonnal áramtalanítsuk a lakást, zárjuk el a vizet, és ha látszik a forrás, próbáljuk meg egy lavórral vagy néhány törölközővel útját állni. Ha az a gyanúnk, hogy a víz a szomszédunktól érkezik, azonnal értesítsük őt is, ha pedig esetleg nem találjuk otthon, hívjuk fel a közös képviselőt vagy a gondnokot, aki szükség esetén az egész épületben elzárhatja a vizet.

3. Mindent dokumentáljon!

Az első ijedség után nagyon fontos, hogy mindent pontosan dokumentáljunk: fotózzuk le a szobá(ka)t, ahol a kár történt, és készítsünk további fotókat azokról az elemekről és ingóságokról, amelyek a víztől károsodtak (pl. szőnyeg, laminált padló, falak). Gondosan jegyezzük fel a kár és/vagy az észlelés időpontját is, így a biztosítónak egyszerűbb dolga lesz.

4. Értesítse a biztosítót!

Az, hogy pontosan melyik biztosítót kell értesítenünk a kárról, számos tényezőtől függ: amennyiben a beázás forrása nem a közvetlen ingatlanhoz tartozik (társasházak esetén ilyen lehet az ereszcsatorna, a tető, a padlás), a társasházbiztosításunk fedezi a kárunkat. Ha bebizonyosodott, hogy a szomszédunk áztatta el a lakásunkat, a szomszéd biztosítójánál kell jeleznünk a kárt, annak rendezéséről ugyanis a lakásbiztosításhoz tartozó felelősségbiztosítás gondoskodik. Abban az esetben, ha a probléma forrása a lakáson belül van, nyugodtan jelentsük be a kárt a saját biztosítónknál, és ne felejtsük el csatolni a korábban készített fotókat sem. A beázás igen gyakori káreset, így nagyon fontos, hogy rendelkezzünk saját lakásbiztosítással még akkor is, ha a társasházunk külön kötvénnyel rendelkezik az épületre. Napjainkban rengeteg különböző ajánlat közül választhatunk, azonban nem érdemes azonnal a legolcsóbb megoldás mellett dönteni: mindig ellenőrizzük, hogy a kiválasztott biztosítás vonatkozik-e olyan, gyakori károkra, mint a beázás, a viharkár, vagy akár a betöréses lopás. A Netrisk.hu felületén néhány kattintással listázhatja biztosító partnereink ajánlatát, így időt spórolva, online kötheti meg a számára megfelelő lakásbiztosítást.

Hasznosnak tartja ezt a cikket?
Szerző: Netrisk.hu