Kötelező biztosítás párhuzamos üzemeltetés esetén: ezt érdemes tudni

2023. március 28.

Esetek, amikor jól jön a gépjármű asszisztencia

Korábban már foglalkoztunk a gépjármű asszisztencia témakörével – ezt a fedezetet az utasbiztosítás tartalmazhatja, és autós utazásnál lehet hasznunkra. Célszerű közelebbről is szemügyre venni azokat az eseteket, amikor a szolgáltatás segíthet, illetve nem árt tisztában lenni azzal sem, hogy milyen jellegű segítséget kaphatunk a biztosítótól. Cikkünkben mutatjuk az ezzel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat!

Milyen esetekben segít a gépjármű asszisztencia?

Külföldi vagy belföldi utazás során is előfordulhat, hogy közlekedési balesetet szenvedünk – ez az egyik eset, amire fedezetet nyújt a gépjármű asszisztencia biztosítás. A biztosítás vonatkozásában közlekedési balesetnek minősül az a káresemény, ami a biztosítás időbeli és területi hatályán belül történik, előre nem látható, hirtelen fellépő külső behatás, amelynek következtében a biztosított jármű olyan károsodást szenved, ami menetképtelenséget okoz. Ezenkívül a másik gyakori biztosítási fedezeti eset a műszaki meghibásodás, ami olyan, nem közlekedési balesetből származó, hirtelen fellépő elektromos vagy mechanikai probléma, ami menetképtelenséget okoz, vagy olyan váratlan meghibásodás, ami akadályozza a biztonságos közlekedést, vagy ellehetetleníti a gépjármű bezárását. Nézzük, milyen szolgáltatásokat vehetünk igénybe, ha közlekedési baleset vagy műszaki meghibásodás miatt menetképtelenné válik az autónk – fontos azonban leszögeznünk, hogy a biztosítási feltételek biztosítónként eltérhetnek, ezért feltétlenül nézzünk utána a lehetőségeinknek, hogy a számunkra legmegfelelőbb ajánlatot választhassuk ki.

Mielőtt útnak indul, gondoljon a biztonságra is, kössön utasbiztosítást gépjármű asszisztencia kiegészítővel a Netrisk.hu-n!

Helyszíni javítás

Amennyiben rendelkezünk gépjármű asszisztencia biztosítással, és bejelentettük a káreseményt, a biztosító gondoskodik a helyszíni javításról. Ennek során szakembert küldhet a hiba elhárítására, hogy a gépjármű ismét menetképes legyen, és eljusson a legközelebbi szervizbe a végleges hibajavításra, súlyos probléma esetén pedig autómentő érkezhet a segítségünkre. Utóbbi esetén jó tudni, hogy ha már a helyszínen szükséges egyes alkatrészeknek a cseréje, a biztosító általában nem fedezi azok költségét, hanem nekünk kell azt megtérítenünk a helyszínre kiszálló szolgáltató számára. Ezzel szemben a biztosító jellemzően megtéríti a helyszíni javítást végző szerelő díját, valamint – amennyiben erre szükség van – az autómentővel történő szervizbe szállítás költségét, azonban ezzel kapcsolatban is szükséges megemlíteni, hogy csak a szerződésben megjelölt összeghatár mértékéig kaphatunk kártérítést.

Gépjármű tárolása

Abban az esetben, ha a gépjármű javítása nem történhet meg a helyszínen, vagy a biztosító megszervezte az autó szervizbe szállítását, azonban nem lehetséges a javítás a beszállítás napján – például leterheltség, alkatrészhiány miatt, vagy mert a legközelebbi szerviz zárva tart –, akkor a szerződésben foglaltak alapján a biztosító megtérítheti a jármű tárolásának költségeit megjelölt összeghatárig és időszakig. Továbbá érdemes tudni, hogy ha a biztosító szervezte meg az autó szervizbe szállítását, gyakran vállalja a szervizzel történő kapcsolattartást is – ebbe az is beletartozhat, hogy a biztosítottat a szerviz tájékoztatása alapján értesíti a javítási munkálatok alakulásáról.

Gépjármű hazaszállítása autómentővel

Szerencsétlen esetben sajnos előfordulhat, hogy a biztosító szervezésében a szervizbe szállított jármű javítása nem oldható meg néhány napon – a biztosítók általában 3-5 napban határozzák meg ezt az időintervallumot – belül. Ilyenkor sem kell azonban aggódnunk, mivel a biztosító általában vállalja a gépjármű Magyarországra szállítását az általunk megadott címre, és fedezi a szállítás költségeit a biztosítási feltételekben megjelölt összeghatárig.

A biztosított autóban utazó személyekre vonatkozó szolgáltatások

Jelentős károsodás esetén megeshet, hogy a gépjármű javítása nem történik meg a szervizbe szállítás napján, vagy az autó egyáltalán nem javítható. Ebben az esetben a biztosító vállalhatja a biztosítottak és útipoggyászuk (fejenként meghatározott súlyú csomag, amelynek súlyhatárát a biztosítók szabják meg) eljuttatását az úti célhoz (vonattal, esetleg repülővel), emellett a gépjármű javítása után megszervezheti a tulajdonos eljutását a szervizbe. Amennyiben az autó nem javítható a kockázatviselés utolsó napjáig, úgy – a biztosítási feltételeknek megfelelően – a biztosító vállalja a biztosított személyek Magyarországra történő hazautazásának megszervezését, illetve állja az út költségeit. Az említett esetekben a biztosító szállást is biztosíthat, ha a továbbutazás vagy az úti célra történő eljutás nem lehetséges aznap, amikor a biztosítási esemény történt. Amennyiben a szálláshelyen nincs lehetőség arra, hogy a biztosító térítse meg a biztosítottak költségeit, nekünk kell állnunk a szállás díját, majd utólag, a számla bemutatásával kaphatjuk meg a foglalás összegét.

Bérautó biztosítása

Ha megtörtént a sérült gépjármű szervizbe szállítása, de az autó javítása nem fejeződik be a biztosítási esemény bekövetkezését követő 24 órán belül, a biztosító bérautó biztosításával is segítheti a továbbhaladást. A biztosító ilyenkor állja a bérautó költségeit – legfeljebb a javítás ideje alatt –, azonban az üzemeltetéssel kapcsolatos – például üzemanyagköltség –, és az esetleges károkból eredő költségeket nem téríti meg.

Ezekre figyeljünk a kárbejelentés és a kárrendezés során

Mindezek mellett fontos, hogy tudjuk, milyen dokumentumokat kell megőriznünk ahhoz, hogy a biztosító korábban említett szolgáltatásait igénybe vehessük. Amennyiben közlekedési balesetet szenvedünk, rendelkeznünk kell az illetékes rendőrség által kiadott jegyzőkönyvvel, amivel igazoljuk a káresetet, emellett kérjük el a javítást végző szerviz vagy a gépjármű szállítását intéző cég igazolását a menetképtelenségről. Továbbá szükséges az eredeti számla megléte a felmerült költségekről – például szállás, autóbérlés –, valamint a forgalmi engedély másolata is legyen kéznél. Végül ne feledjük, hogy eleshetünk a kártérítéstől, ha anélkül intézkedünk, hogy előtte egyeztettünk volna a biztosítóval, ezért bármilyen probléma adódna út közben, feltétlenül hívjuk a biztosító asszisztencia számát, és kérjünk útmutatást a teendőinket illetően.

Oszd meg másokkal

A következő cikkek érdekelhetnek