Vakok, gyengénlátók számára

5 tipp, hogy felfigyeljenek a lakáshirdetésünkre

2022.01.04

Egy ideális lakáshirdetéssel hatalmas előnyt szerezhetünk magunknak a piacon: egy jól megírt, előnyös képekkel ellátott, részletes hirdetés nemcsak a lakás állapotáról árulkodhat, de arról is, hogy mennyire vagyunk felkészült és korrekt eladók. Nézzünk 5 praktikát, amelyek betartásával biztosan felhívjuk a figyelmet az ingatlanunkra!

1. Fogalmazzunk részletesen, de lényegre törően!

Egy jó lakáshirdetés lelke a pontos, helyesen megírt, igényes szöveg. A hirdetésszöveg megírása előtt rendezzük vázlatpontokba a lakás adottságait, és ennek megfelelően alakítsuk ki a végleges szöveget. A hirdetésünkben a következő információknak kell feltétlenül szerepelniük:

  • az ingatlan elhelyezkedése (ha nem is szeretnénk házszámot megadni, törekedjünk arra, hogy a potenciális vevő minél könnyebben be tudja tájolni az ingatlant)
  • az ingatlan, valamint az esetleges kert és/vagy erkély, loggia, terasz mérete
  • az épület jellege (társasházi lakás, ikerház, sorház, családi ház stb.)
  • a falazat típusa (tégla, panel, csúsztatott zsalu stb.)
  • az esetleges melléképületek, illetve társasház esetén a saját használatú egységek (garázs, fészer, tároló, pince) száma és mérete
  • az építés éve
  • a komfort mértéke
  • a szobák száma
  • az ingatlan állapota (közepes, felújított, felújítandó stb.)
  • a társasház paraméterei (hány emeletes, hány lakásos, milyen állapotú, lift van-e, melyik szinten helyezkedik el az ingatlan)
  • a fűtés típusa (cirkó, elektromos, távfűtés, központi fűtés stb.)
  • belmagasság
  • van-e a lakásban légkondicionáló
  • az ingatlan tájolása, esetleges kilátása (panorámás, utcai, udvarra néző stb.)
  • átlagos téli-nyári rezsiköltség
  • történt-e felújítás, és ha igen, mikor, a felújítás részletei
  • pontosan mi képezi a vételár részét (konyhabútor, nagygépek)
  • tömegközlekedés, infrastruktúra a közelben (bolt, orvosi rendelő, gyógyszertár, iskola stb.)
  • tehermentes-e az ingatlan
  • mikortól költözhető az ingatlan
  • társasház esetén mennyi a közös költség, és mit fedez pontosan
  • hasznos, ha feltüntetjük, hogy milyen távközlési szolgáltatók érhetők el az adott címen

Természetesen a fentiek csak a legfontosabb adatok, így, ha még bármit fontosnak éreznénk megosztani a vevőjelöltekkel, feltétlenül egészítsük ki a hirdetést. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a hirdetésünk mindenképpen tartalmazzon alaprajzot, hogy a leendő vevő el tudja képzelni az ingatlan elosztását, és a szobák méretét. Ha nem szeretnénk ingatlanközvetítő segítségét kérni, hasznos, ha ezt is feltüntetjük a szövegben, így magunknak és az ingatlanosoknak is időt spórolhatunk. Ha elkészült a végleges szöveg, érdemes átküldeni valakinek, akinek megbízunk a helyesírásában: egy hibáktól hemzsegő, igénytelen szöveg sok jelöltet elijeszthet.

2. Mellőzzük a közhelyeket!

Az ingatlanpiacon nem érdemes köntörfalazni: az ingatlan hiányosságait soha ne kompenzáljuk hangulatos körmondatokkal vagy közhelyekkel (pl. rusztikus ékszerdoboz), hiszen előbb-utóbb úgyis kiderül, ha túlzásokba estünk. Sokan esnek abba a hibába, hogy megpróbálnak az érzelmekre hatni a hirdetésben (pl. „Az előszobába belépve azonnal átjár minket az otthon hangulata…”), ezeket azonban mellőzzük, hiszen nem tartalmaznak lényeges információt, és a hirdetés hosszát is feleslegesen növelik.

3. Hozzuk ki a maximumot az otthonunkból!

Mielőtt sor kerülne a fotózásra, gondoljuk át, hogy vannak-e olyan részei a lakásnak, amelyek esztétikai szempontból zavarók lehetnek, és minimális költséggel javíthatók. Ütemezzünk be egy nagytakarítást, portalanítsunk, és a fotózás idejére távolítsunk el mindent, ami elvonhatja a vevőjelöltek figyelmét az ingatlanról: rejtsük el a vasalódeszkát, a ruhaszárítót, a személyes tárgyakat, az itt-ott heverő limlomokat, az előszobában tárolt cipőket, kabátokat, és a fürdőszobapolcon tárolt kozmetikumokat. Egy lakás tisztasága, igényessége sokakat befolyásolhat az ingatlan állapotának megítélésében, így fő a letisztultság!

4. Szánjunk időt és pénzt a fotókra!

Ha kipipáltuk az előző pontot, sort keríthetünk a fotózásra, amely a szöveg mellett eldöntheti, hogy milyen gyorsan találunk vevőt az ingatlanra. Ezen nem érdemes spórolni: már néhány tízezer forintos befektetéssel is gyönyörű képek készülhetnek, ezért, ha tehetjük, ne saját kezűleg, telefonnal oldjuk meg ezt a kérdést. A fotózás időzítésekor érdemes figyelembe venni, hogy mikor kapja a lakás a legtöbb természetes fényt, és ha tehetjük, ne egy sötét, esős napon kerüljön sor a képek elkészítésére. Egy házilag készült fotón a szoba akaratlanul is szűkebbnek és szürkébbnek tűnhet, mintha azt profi fotós készítette volna, így szánjunk elég időt és pénzt ennek a megszervezésére. Ha megtaláltuk azt a fotóst, akire szívesen rábízzuk a feladatot, már csak arra kell figyelnünk, hogy mindegyik helyiségről készüljön legalább egy-egy használható, jó minőségű kép.

5. Szabjunk meg korrekt árat!

Természetesen hiába készítünk tökéletes szöveget és képeket a hirdetéshez, ha az ár, amit megszabtunk, túlságosan elrugaszkodott. A vételár meghatározásában nyugodtan kérjünk külső segítséget, és vegyük figyelembe, hogy mennyire sürgős az eladás – értelemszerűen nagyobb mozgástérrel rendelkezünk, ha több hónap is rendelkezésünkre áll. Ha a megadott irányáron 2-3 hónap alatt sem találtunk komoly érdeklődőt, érdemes felülvizsgálni a hirdetésünket, és természetesen az árat is – elképzelhető, hogy valamin változtatnunk kell. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy sokan ár szerinti sorrendben keresnek ingatlant, így amennyiben az azonos adottságú ingatlanok hasonló vételárral szerepelnek az adatbázisokban, már akkor is a listák elejére törhetünk, ha csak egy minimális összeget engedünk a tervezett árból. Ha valamilyen okból sürgős az ingatlan eladása, ezt mindenképpen fontoljuk meg, hiszen így több érdeklődőre, és lényegesen rövidebb értékesítési időre számíthatunk.

Hasznosnak tartja ezt a cikket?
Szerző: Netrisk.hu