Hamarosan véget ér a márciusi lakásbiztosítási kampány. Ne hagyja elúszni a jó ajánlatokat!

5

Nap

4

Óra

33

Perc

58

Másodperc

Kötelező biztosítás párhuzamos üzemeltetés esetén: ezt érdemes tudni

2022. április 28.

Miért nem kel el a lakás? Így lehet sikeresebb az ingatlanértékesítés

Az ingatlaneladás közel sem egyszerű feladat, rengeteg dologra oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy gyors sikert érhessünk el. Ilyenkor könnyen elveheti a kedvünket, ha a gondosan megszerkesztett hirdetésünkre hosszú ideig senki nem jelentkezik, vagy a ház bemutatása után mégsem kerül sor adásvételre. Ne csüggedjünk, ha úgy érezzük, eredménytelenül próbálkozunk a lakáseladással, ugyanis van néhány praktika, amelyek segíthetnek meggyorsítani a folyamatot. Mutatjuk, hogyan lehet sikeresebb az ingatlanértékesítés!

Szánjunk rá időt!

Az első és talán legfontosabb tanács, hogy mindenképp szánjunk kellő időt a lakás eladásával kapcsolatos teendőkre. Ez nemcsak azt jelenti, hogy megírjuk a hirdetést , feltöltjük a képeket, és várjuk a jelentkezőket. Talán még ennél is sokkal fontosabb, hogy lehetőleg mindennap nézzünk fel az oldalakra, ahova feltettük a hirdetést, olvassuk át a szöveget, vizsgáljuk felül a képeket, és nézzük meg, kerültek-e fel új, a miénkhez hasonló lakáshirdetések. Egy-egy jó gyakorlatot bármikor el lehet lesni másoktól, és alkalmazni a saját hirdetésünkben, de ehhez az kell, hogy sokat foglalkozzunk a témával. A rengeteg időbefektetés később aztán megtérül azáltal, hogy sokkal hamarabb tudjuk majd eladni az ingatlant, és magunk mögött tudhatjuk az ezzel járó ügyintézést.

Módosítsuk a hirdetést!

Ha nem jelentkeznek a hirdetésünkre, vegyük górcső alá a hirdetés szövegét, valamint a képek minőségét. Az érdeklődők ezek alapján kapnak egy első benyomást a lakásról, ezek segítenek nekik eldönteni, hogy érdekli-e őket az ingatlan, így, ha itt nem győzzük meg őket, nem fognak felkeresni minket. Emiatt nagyon fontos, hogy igényes, minden részletre kiterjedő hirdetést írjunk, a fotókhoz pedig vegyük igénybe profi fotós segítségét, aki a megfelelő szögből és megvilágításban tud képeket készíteni a házról. Ha sötét, rossz minőségű, elmosódott képeket töltünk fel, kevesebb eséllyel fogjuk tudni eladni a lakást, mint olyan képekkel, amelyek jó hangulatot sugároznak. A kiemelt kép, ami elsőként szembejön az érdeklődőkkel, kulcsfontosságú, ezért győződjünk meg róla, hogy ez egy jól megválasztott, igényes, figyelemfelkeltő fotó. A szöveget mindenképp a célcsoportunkra vonatkozóan fogalmazzuk meg – ez azt jelenti, hogy ha például iskola, óvoda közelében szeretnénk eladni egy több szobás házat, ajánlhatjuk gyerekes családoknak az ingatlant, egy belvárosi, kisebb alapterületű lakás hirdetését pedig bátran szabhatjuk a fiatalabb korosztályra. Hasznos lehet, ha másokkal is átolvastatjuk a hirdetést, hátha kiszúrnak benne egy-egy elgépelést, vagy eszükbe jut még valami, amit érdemes lenne feltüntetni a szövegben. Nézzük át azt is, hogy minden szükséges információt tartalmaz-e a hirdetés, hiszen minél részletesebben körülírjuk, a vevőjelölteknek annál egyszerűbb lesz eldönteni, hogy valóban ilyen ingatlant keresnek-e.

Gondoljuk át az árazást!

Nagyon nehéz ügy egy ingatlan árának meghatározása, ugyanis az aktuális ingatlanpiaci helyzettől kezdve, a hasonló ingatlanok árazásán keresztül egészen a mi lakásunk értékéig sok szempontot kell figyelembe vennünk, mielőtt döntenénk. Ha a hirdetés szövege és a képek is megfelelőnek tűnnek, mégsem érkeznek a jelentkezők, át kell gondolnunk az ár módosítását is. Az ár meghatározásánál egy irányárat kommunikálunk, amiből aztán valamennyit engedünk, így tehát az is jó megoldás lehet, ha – a miénkhez hasonló házak hirdetéseihez képest – némileg csökkentjük az árat, így a kereső előrébb sorolja majd a hirdetésünket, ha az érdeklődők az „ár szerint növekvő” szűrést alkalmazzák. Érdemes lehet ezen kívül bizonyos összeggel kiemelni a hirdetést, hogy az első oldalon, a többi lakáshirdetés előtt jelenjen meg, ugyanis így jelentősen nagyobb esély van arra, hogy a vevőjelöltek rátalálnak, mint abban az esetben, ha a sokadik oldalon szerepel. A kiemelés szempontjából is fontos, hogy rendszeresen rápillantsunk a hirdetésre, és amennyiben szükséges, módosítsuk a beállításokat.

A home staging nagyon fontos

Ha a hirdetésünk felkelti ugyan az érdeklődők figyelmét, és eljönnek megnézni az ingatlant, ám később mégsem sikerül az adásvétel, elképzelhető, hogy nem a hirdetésünkben kell keresnünk a hibát. Ilyenkor azt kell felülvizsgálnunk, hogyan prezentáljuk a lakás belső tereit a potenciális vevőknek – érdemes lehet néhány home staging stratégiát bevetni annak érdekében, hogy a harmonikus összkép meggyőzze a vevőjelölteket. Kertes ház eladása esetén az is nagyon fontos, hogy milyen az épület külső megjelenése, és hogy néz ki a kert: mindenképp áldozzunk időt arra, hogy lenyírjuk a füvet, rendet teszünk az udvaron, és esetleg kijavítjuk az olyan szembetűnő hibákat a ház külsején, amelyek még azelőtt rossz benyomást kelthetnek, hogy az érdeklődők egyáltalán belépnének az ajtón.

Oszd meg másokkal