A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: Üzletszabályzat, vagy ÁSZF) alkalmazásában az alábbi fogalmak az itt meghatározott jelentéssel bírnak:
(1)
Alkusz - a Netrisk Magyarország Első Online Biztosítási Alkusz Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített neve: Netrisk Magyarország Kft.), amely a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény (Bit.) 398. §-a szerinti független biztosításközvetítő (alkusz) az ÁSZF 4. pontjában meghatározott részletes tartalommal. Az Alkusz a biztosítási értékesítést tanácsadás nélkül végzi.
Cégadatok:
- Székhely: 1138 Budapest, Madarász Viktor u. 47-49. IV. em.
- Levelezési cím: 1141 Budapest, Pf. 102.
- Adószám: 26208600-2-41
- Cégjegyzékszám: 01 09 307894
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
• személyesen: |
1138 Budapest, Madarász Viktor u. 47-49. |
• levélben: |
1441 Budapest, Pf. 102. |
• faxon: |
+36 (1) 413 34 90 |
• telefonon (CALL CENTER): |
+36 (1) 413 34 80 |
A személyes ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
• hétfő: |
08:00 - 17:00 |
• kedd - csütörtök: |
08:00 - 16:00 |
• péntek: |
08:00 - 15:00 |
Telefonos ügyfélszolgálat (CALL CENTER) hívásfogadási ideje:
• hétfő: |
08:00 - 20:00 |
• kedd: |
08:00 - 17:00 |
• szerda - péntek: |
08:00 - 16:00 |
Minősített befolyás:
- Az Alkusz minősített befolyással biztosítóban nem rendelkezik, illetve sem biztosító sem annak anyavállalata sem rendelkezik minősített befolyással az Alkuszban.
Felügyeleti szerv:
- Az Alkusz felügyeleti szerve a Magyar Nemzeti Bank (székhelye: 1054 Budapest, Szabadság tér 9., ügyfélszolgálat címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39., levélcím: 1534 Budapest BKKP Pf. 777., központi telefon: +36 (1) 428-2600, központi fax: +36 (1) 4899-102, telefonos Ügyfélszolgálat: +36 (80) 203-776, e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu; honlap címe: http://www.mnb.hu). Az Alkusz független biztosításközvetítői tevékenységi engedélyének száma: 167/1994, az Alkusz biztosításközvetítői nyilvántartási száma: 218100300296. A nyilvántartás, illetve az Alkusz által foglalkoztatott biztosításközvetítő személyek, illetve a kiegészítő biztosításközvetítő nyilvános adatai a Magyar Nemzeti Bank honlapján a „Piaci szereplők keresése” menüpontban ellenőrizhető (http://www.mnb.hu/felugyelet/engedelyezes-es-intezmenyfelugyeles/piaci-szereplok-keresese).
Szakmai tevékenységért való helytállás:
- Az értékesítést végző összehasonlító felület (portál) működtetése, illetve az általa foglalkoztatott személyek biztosításközvetítői szakmai tevékenysége során okozott kár, vagy sérelemdíj megfizetéséért az Alkusz maga áll helyt. A törvényi előírásoknak megfelelően, az Alkusz az Európai Unió egész területére kiterjedő hatályú, legalább a mindenkor hatályos jogszabályban előírt összegű felelősségbiztosítással rendelkezik a Generali Biztosító Zrt.-nél (kötvényszám: 95641101900380400).
Panaszkezelés:
- Az Alkusz biztosítja, hogy az Ügyfelek és a fogyasztói érdekképviseleti szervek az Alkusz magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszukat szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban (személyesen vagy más által átadott irat útján, postai úton, telefaxon, elektronikus levélben) közölhessék. Az Alkusz panaszkezelési szabályzata a https://www.netrisk.hu/panaszkezeles.html oldalon érhető el.
- Az Alkusz a panasz elutasítása esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfelet válaszában tájékoztatja arról, hogy - álláspontja szerint - a panasz a szerződés jogviszony létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére vagy a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény (MNBtv.) fogyasztóvédelmi rendelkezései megsértésének kivizsgálására irányult. A fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén az Ügyfél a Magyar Nemzeti Bankhoz, mint felügyeleti szervhez, míg a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos vita esetén a Pénzügyi Békéltető Testülethez vagy bírósághoz fordulhat. Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél panaszával a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat.
A Magyar Nemzeti Bank Fogyasztóvédelmi Központ elérhetőségei:
- - levelezési cím: 1534 Budapest, BKKP Postafiók: 777.
- - székhely és személyes ügyfélszolgálat: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. (Krisztina Plaza)
- - telefon: +36 (80) 203-776
- - fax: +36 (1) 489-9102
- - elektronikus levelek, beadványok: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- - honlap: http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem
A Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei:
- - levelezési cím: 1525 Budapest BKKP Postafiók:172.
- - székhely és személyes ügyfélszolgálat: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. (Krisztina Plaza)
- - telefon: +36 (80) 203-776
- - e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- - honlap: http://www.mnb.hu/bekeltetes
- Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete alapján a fogyasztó online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban az online vitarendezési platformon keresztül is kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését a közösen megválasztott vitarendezési fórumnál. Magyarországon a pénzügyi fogyasztói jogviták rendezésére a Pénzügyi Békéltető Testület jogosult.
Díjátvétel
- A Netrisk Magyarország Kft. a biztosításközvetítői tevékenysége során az ügyféltől díjat és díjelőleget csak utasbiztosítás (ide értve az útlemondás biztosítást), illetve segítségnyújtási (assistance) biztosítás esetén vesz át. Biztosítótól ügyfélnek járó összeget az Alkusz kizárólag utasbiztosítást érintő díjvisszatérítés esetén és összegkorlátozás nélkül vesz át.
(2)
Ügyfél - az Alkuszon keresztül biztosítási szerződés megkötését kezdeményező azon személy, aki az Alkusszal a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel Megbízási Szerződést kötött. Az ügyfél a biztosítási szerződés megkötésén túl annak módosítását és megszüntetését is kezdeményezheti, illetve a biztosítási szerződés teljesítésével kapcsolatos egyéb megbízást is adhat.
(3)
Biztosító - az Ügyfél biztosítási igényei és preferenciái alapján az Alkusz által összehasonlított biztosító részvénytársaság, európai részvénytársaság, szövetkezet, egyesület, másik tagállamban székhellyel rendelkező biztosító magyarországi fióktelepe vagy harmadik országbeli biztosító magyarországi fióktelepe közül az, amelyik felé az Ügyfél az Alkuszon keresztül biztosítási szerződés megkötésére szóló ajánlatot vagy a már meglévő szerződés módosítására, megszüntetésére vonatkozó nyilatkozatot tesz, illetve amellyel az Ügyfél az Alkuszon keresztül biztosítási szerződést köt.
(4)
Előzménybiztosító - évfordulóra történő, vagy a jogszabályok által lehetővé tett egyéb biztosítóváltás esetén az Ügyfél által megadott azon biztosító, ahol az új biztosítási szerződés megkötését megelőzően ugyanazon biztosítási kockázatra szóló biztosítási szerződést (előzménybiztosítás) az Ügyfél már felmondta, vagy fel kell mondania (akár önállóan, akár az Alkusznak adott erre vonatkozó megbízás útján), függetlenül attól, hogy az előzménybiztosítást az Alkusz közreműködésével kötötte-e meg.
(5)
Biztosítási szerződés - az Alkusz közreműködésével kezdeményezett és megkötött vagy az Alkusz biztosításközvetítői kezelésében lévő biztosítási szerződés.
(6)
Portál - az Alkusz által üzemeltetett, az internet közcélú hálózatán, különböző domain név alatt elérhető, biztosítási szerződések Alkuszon, mint közvetítőn keresztül történő online megkötését és ahhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat lehetővé tevő portál.
(7)
Megbízási Szerződés - az Alkusszal a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel kötött alkuszi megbízás és meghatalmazás, mely egyebek mellett az Ügyfél által kezdeményezett biztosítási szerződés megkötésében, biztosítási szerződések kezelésében, és az Ügyfél biztosítási díjfizetési kötelezettségének a teljesítésében való biztosításközvetítői közreműködésre terjed ki magában az alkuszi megbízási és meghatalmazási szerződésben, illetve az ÁSZF-ben meghatározott részletes szabályok szerint. A Megbízási Szerződésben az Alkusz és az Ügyfél együttesen: Felek.
(8)
Biztosítási titok - minden olyan – minősített adatot nem tartalmazó –, a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő rendelkezésére álló adat, amely a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő ügyfeleinek – ideértve a károsultat is – személyi körülményeire, vagyoni helyzetére, illetve gazdálkodására vagy a biztosítóval, illetve a viszontbiztosítóval kötött szerződéseire vonatkozik. A biztosításközvetítő az ügyfelek azon biztosítási titkait jogosult kezelni, amelyek a biztosítási szerződéssel, annak létrejöttével, nyilvántartásával, a szolgáltatással összefüggnek. Az adatkezelés célja csak a biztosítási szerződés megkötéséhez, módosításához, a biztosítás fenntartásához, a biztosítási szerződésből származó követelések megítéléséhez szükséges, vagy az e törvény által meghatározott egyéb cél lehet.
(9)
Fogyasztó - a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerint az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
(10)
Call Center - az Alkusz telefonos ügyfélszolgálata, amely biztosítási szerződések - távértékesítés keretében törtnő - megkötését és egyéb ügyféligények, panaszok ügyintézését teszi lehetővé.
(11)
Biztosításközvetítő - valamennyi, az Alkusz részére munkaviszony, megbízási-, vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony alapján biztosításközvetítést végző természetes személy.
(12)
Offline biztosításközvetítés – olyan biztosításközvetítés, amely során a Biztosításközvetítő személyesen is jelen van és közreműködik a szerződés megkötésénél.
(13)
Offline Biztosításközvetítési Megbízás - a Megbízási Szerződést kiegészítő dokumentum a személyesen történő biztosításközvetítés során. A megbízás teljes tartalmát offline biztosításközvetítés esetén az Offline Biztosításközvetítési Megbízás és a Megbízási Szerződés együttesen határozzák meg.