Kötelező biztosítás párhuzamos üzemeltetés esetén: ezt érdemes tudni

2021. június 2.

Mi a gépjármű assistance biztosítás, és miért érdemes megkötni?

Utasbiztosításainkkal kapcsolatban gyakran találkozhatunk a gépjármű assistance biztosítás kifejezéssel, azonban meglehet, hogy nem vagyunk tisztában a szolgáltatás pontos jelentésével. Az utasbiztosítás autóra is hasznos: vegyük sorra, mit kell tudni az autó assistance biztosításról!

Utasbiztosítás gépjármű asszisztenciával: mire jó pontosan?

Ez a szolgáltatás autós utazásaink során lehet segítségünkre: nincs is annál kellemetlenebb, mint amikor a várva várt nyaraláson lerobban az autó, vagy esetleg olyan meghibásodás történik, ami már komolyabb szervizelést igényel. Ilyenkor a tréler, a javítás és az autóbérlés költsége könnyedén megduplázhatja a nyaralás költségvetését, kivéve, ha utasbiztosításunk tartalmaz gépjármű asszisztencia szolgáltatást is. Egy jól megválasztott utasbiztosítással akkor sem megy füstbe a nyaralás, ha a meghibásodás miatt esetleg huzamosabb ideig nem tudjuk használni a járművet – de vajon pontosan milyen esetekben számíthatunk kártérítésre?

Mentéstől a telefonköltségig: ezeket fedezheti a gépjármű assistance biztosítás

A szolgáltatás célja, hogy műszaki hiba esetén enyhítse a gépjárművel kapcsolatos kellemetlenségeket, melyeket laikusként a helyszínen nem tudunk megoldani, legyen szó akár egy lemerült akkumulátorról, vagy egy defektről. A biztosítás emellett fedezi a meghibásodáshoz kötődő anyagi károkat, így a legtöbb ilyen szolgáltatás tartalmazza a jármű szállítására és javítására vonatkozó fedezetet – akár helyszíni, akár szervizben történő javításról van szó. Ha a jármű valamilyen okból nem javítható, hasznos, ha a kiválasztott biztosítás fedezi a hazaszállítás költségét, az autóbérlés díját, valamint a saját hazautazásunk költségét is, amely történhet vonattal vagy repülőgéppel. Ha a kár az úti célunktól távol következik be, a biztosító fedezheti a javítás helyszínén történő elszállásolás, vagy a továbbutazás költségét, sőt, akár sofőrt is küldhet értünk a káreset helyszínére. Az igazán komplex utasbiztosítási csomagok fedezik a járművel kapcsolatos telefonköltséget is.

Nem mindegy, melyik ajánlatot választjuk

Mielőtt útnak indulnánk, nagyon fontos, hogy kiválasszuk az utazásunk módjának és az úti célunknak leginkább megfelelő utasbiztosítást: ennek egy kényelmes és gyors módja az utasbiztosítás kalkulátor használata, melynek segítségével sorban állás nélkül, online hasonlíthatjuk össze az egyes ajánlatokat. A különböző biztosításokat olyan fontos szempontok alapján vethetjük össze, mint az ár, a nyújtott szolgáltatások, valamint a maximális kártérítési összeg. Ha autóval utazunk, különösen fontos, hogy több ajánlatot is megnézzünk, hiszen a különböző biztosítók eltérő feltételeket szabhatnak meg, idősebb járművek esetén pedig korlátozhatják a szolgáltatást.

Mire kell odafigyelni a gépjármű assistance biztosítás megkötése előtt?

Az asszisztencia szolgáltatás szempontjából az egyik legfontosabb tényező a személygépjármű tömege és kora: a szolgáltatást csak 3,5 tonna össztömegig vehetjük igénybe, méghozzá érvényes magyar rendszámmal és forgalmi engedéllyel. A jármű korára vonatkozó feltételek már szolgáltatónként változhatnak, azonban gépjármű assistance biztosítás 20 évnél idősebb autóra nem köthető. A biztosítók emellett megszabhatják, hogy mennyi futott kilométerig nyújtanak fedezetet, amelyre természetesen inkább az idősebb, sokat futott járművek esetén kell odafigyelnünk.

Mi a teendő baj esetén?

Ha megkötöttük a biztosítást, és bekövetkezik a baj, a lehető legrövidebb időn belül tárcsázzuk a kötvényen található telefonszámot, és jelentsük be a káreseményt – ezt a telefonszámot indulás előtt érdemes elmenteni, hogy biztosan kéznél legyen. A legtöbb gépjármű asszisztencia szolgáltatás 0-24 órás ügyfélszolgálatot biztosít a bajba jutott sofőrök számára, és jellemzően a nyelvi akadályok miatt sem kell aggódnunk, a hívásunk ugyanis a legtöbb esetben a magyar ügyfélszolgálatra érkezik be. A bejelentést követően a szolgáltatást nyújtó cég azonnal elkezdi megszervezni a hibaelhárítást, akár belföldön, akár külföldön történt a baj. Bár a legtöbb szolgáltató csak belföldön garantálja, hogy adott időn belül (általában 40 perc-1 óra) a helyszínre ér a segítség, vannak biztosítók, akik külföldön is vállalják ugyanezt, így biztosításkötés előtt mindig ellenőrizzük a részleteket a a szerződési feltételekben. Nagyon fontos, hogy káresemény bekövetkezésekor mindig értesítsük a biztosítót, akkor is, ha a szállítást vagy javíttatást saját magunk szervezzük! A biztosítók jellemzően csak azokat a tételeket térítik meg, amelyeket előzetesen jóváhagytak, így ne kezdjünk el intézkedni azelőtt, hogy felvettük volna a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

Belföldön is jó, ha van utasbiztosításunk

A belföldi utasbiztosítások még viszonylag ismeretlenek itthon, többnapos kikapcsolódás esetén azonban feltétlenül érdemes élni a lehetőséggel. A kötelező biztosítás nem fedezi a kárunkat, ha az autónk útközben hirtelen üzemképtelenné válik, ha pedig nem rendelkezünk gépjármű assistance szolgáltatást is tartalmazó CASCO biztosítással , egy rosszkor, rossz helyen bekövetkező káresemény keresztülhúzhatja a régóta tervezgetett pihenésünket – ez akkor is rendkívül kellemetlen, ha belföldön nyaralunk. A belföldi utasbiztosítás összege elenyésző ahhoz képest, amennyit egy kár helyreállítására kellene áldoznunk, így ne csak külföldi nyaraláskor gondoljunk erre!

Oszd meg másokkal

A következő cikkek érdekelhetnek